Koraliki z recyklingu

Apetyt na zrobienie kolczyków z frędzlami, tzw. indiańców, mam już od daaawna. 
Ogólnie lubię technikę brick stitch, jednak zawsze jakoś kończyło się bez frędzli (na przykład TU i TU), bo zwykle jak próbowałam je zrobić, to albo nitka się plątała, albo byłam niezadowolona bo koraliki układały się nierówno. Tym razem się przemogłam i stwierdziłam, że spróbuję do końca. Tym bardziej, że kolory w wyzwaniu Art - Piaskownicy mnie zainspirowały - czerwień i róż? Hmmm... zobaczmy.

Kolczyki prezentują się tak. Frędzelki nadal mi się nierówno układają (mimo zastosowania nici, a nie żyłki) jednak ogólny efekt jest dla mnie na tyle zadowalający, że pewnie wykonam kolejne. 





Pracę zgłaszam na wyzwanie Kolory czerwca w Art - Piaskownicy (choć zamiast beżu mam 
złamaną biel, ale może jakoś nikt nie zauważy...) 
Inspirowałam się wzorem od Lindy (TU), jednak nie byłabym sobą, gdybym trochę nie zmieniła wzoru ;) 




A jeszcze - dlaczego jednak kolczyki z recyklingu? Ano dlatego że moje ciemno różowe Toho Treasure były uwięzione w jakiejś niezbyt udanej bransoletce. (Pewnie też macie takie niedokończone projekty, z zamysłem odłożone do dokończenia, albo wręcz do późniejszej rozbiórki i ponownego wykorzystania materiałów?) 
Niedokończoną bransoletkę podzieliłam więc na części pierwsze, jednak niestety okazało się, że wielokrotne wykorzystanie koralików niezbyt się opłaca - przynajmniej jeśli chodzi o te cylindryczne. Zarówno mój odcień Galvanized Orchid jak i o dziwo Pfg Starlight trochę się starły podczas wielokrotnego używania. Nie jest to zbyt widoczne, ale jednak jest. 

Komentarze

  1. Kolczyki bardzo mi się podobają, idealnie wpasowały się w moje gusta kolorystyczne ;) A co do koralików z recyklingu... mam mnóstwo takich prac, które czekają na zmiłowanie/przetworzenie/skończenie. Kto ich nie ma? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) mimo że nie są fioletowe? ;) już zbieram siły na następne

      Usuń
  2. Super uwielbiam frędzelki i indiańce:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne kolczyki, dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne kolczyki - bardzo kobiece kolorki :-) Dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy, pozdrawiam i życzę powodzenia. Inka-art DT

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładne kolczyki oraz kolorystyka. Wydaje mi się, że frędzle mogą się źle układać przez zbyt ścisłe zaciąganie nici, trzeba zostawiać trochę luzu aby mogły "płynnie" się ułożyć; ewentualnie problemem mogą być większe koraliki, które nie są zbyt równe i zaburzają układanie się. Może warto też spróbować zrobić pikotki z koralików w rozmiarze 15.
    Pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za rady :) spróbuję następnym razem luźniej. Kiedyś próbowałam bez większych koralików i TT też mi się nie układały równo.

      Usuń

Prześlij komentarz

Często oglądane