Chryzokola i motyle

Ile ja się naszukałam tego motyla na wyzwanie!
Danutka zaprezentowała atlas motyli, a ja upatrzyłam sobie jednego aby dopasować do niedawno wykonanego kompletu biżuterii. No ale jest - znalazłam!

Na początek motyli bohater wyzwania - Papilio lorquinianus




Zdjęcie pochodzi z Wikipedii, a sam motyl z południowej, oceanicznej Azji - występuje w Indonezji, na Borneo, Jawie, Sumatrze i Filipinach. Kolor jego skrzydeł przypomina barwą turkus oceanu.
 
Po tym wstępie przyszedł czas na moją pracę. W lipcu odwiedziła mnie moja ulubiona ciocia, więc przygotowałam jej w prezencie kolczyki z bransoletką. Akurat parę dni wcześniej kupiłam z ciekawości kuleczki chryzokoli, więc na szybko powstała bransoletka na gumce z kulek przetykanych koralikami Toho w kolorze stali. Dodatkowo są dwie fasetowane kuleczki spinelu.
Następnie wykombinowałam sutaszowe kolczyki, proste w formie, bo już dawno nie szyłam sutaszu. Całość wykończona jest stalą chirurgiczną.




Do tej pory rzadko używałam w swoich pracach minerałów. Raz mi się zdarzyło napisać co nieco o agacie. Dzięki Caterinie i jej cudownym opowieściom o różnych kamieniach uświadomiłam sobie, że jako chemik z wykształcenia w sumie niewiele wiem na ten temat. No i muszę przyznać, że dużo łatwiej jest znaleźć zasoby dotyczące różnych magicznych właściwości kamieni niż porządną literaturę na temat ich składu i klasyfikacji :)

Chryzokola podobno rozprasza negatywną energię i łagodzi stres i depresję, a także ułatwia komunikację. Z chemicznego punktu widzenia to niezbyt szlachetny krzemian z dodatkiem miedzi, stąd piękne odcienie turkusu i zieleni (patrz miedziane dachy czy druty kolejowe pokryte patyną).

Jakby nie było chryzokola bardzo mi się spodobała i muszę też zrobić z niej coś dla siebie. 

Z kolei spinel to mieszanina tlenków glinu i magnezu, czarna barwa pochodzi zaś zapewne od domieszek żelaza. Jest to jeden z twardszych minerałów.

Komplecik zgłaszam na Kolorystycznie Uskrzydlone Wyzwanie Danutki :)










Komentarze

  1. Prześliczna motylowa biżuteria:) Ładnego w kolorach wybrałaś motylka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne sutaszowe kolczyki, a motylek też w ciekawym kolorku :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownego motylka wybrałaś ,uwielbiam ten kolor.
    Kolczyli i bransoletka w takich barwach wyglądają extra,aż miło nacieszyć oczy ich widokiem .
    Dziękuję kochana za udział w sierpniowych kolorkach i pozdrawiam bardzo serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny komplecik w super kolorkach pozdrawiam ☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi sie podoba Twój komplecik biżu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudna kolorystyka idealnie dopasowana do wybranego motyla! Komplecik śliczniutki!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) motylka dopasowałam do kolorystyki zestawu ;)

      Usuń
  7. Piękny komplet. Będzie przyciągał uwagę do właścicielki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Prześliczny komplecik, jest niezwykle efektowny.
    Przesyłam cieplutkie pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Często oglądane